قابل توجه دانشجویان محترم بینالملل شاغل به تحصیل در دانشگاه خوارزمی
دانشجویان محترم بینالملل شاغل به تحصیل در دانشگاه خوارزمی، براساس شیوهنامه پذیرش و تحصیل در دانشگاههای ایران، برخی مقررات آموزشی و امور کنسولی جهت اطلاع به شرح ذیل اطلاع رسانی میگردد:
- پس از اعلام پذیرش متقاضی در دانشگاه خوارزمی، اخذ کد رهگیری برای بلامانع بودن تحصیل در دانشگاه لازم و ضروری میباشد. برای اخذ کد رهگیری به سایت سازمان امور دانشجویان به نشانی www.saorg.ir ، سامانه مربوط به ثبت نام دانشجویان خارجی مراجعه نمایید.
- دانشجویانی که در سنوات قبل با کارت آمایش در دانشگاه خوارزمی پذیرفته شدهاند، هر چه سریعتر برای اخذ پاسپورت اقدام نمایند. برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ باید با پاسپورت معتبر در دانشگاه ثبت نام کنند.
- برای اخذ پاسپورت از سفارتخانه های مستقر در ایران، بایستی کارت آمایش باطل گردد. لذا برای ابطال کارت آمایش به مدیریت روابط بین الملل، اداره پذیرش و خدمات دانشجویان بین المللی، مراجعه نمایید.
- پذیرش با کارت آمایش با تاریخ اعتبار بالای شش ماه امکانپذیر می باشد. لذا بهتر است متقاضیان با گذرنامه معتبر برای پذیرش در دانشگاه خوارزمی اقدام نمایند.
- پس از اخذ پاسپورت و کد رهگیری بلامانع بودن تحصیل، دانشجو می تواند برای ادامه تحصیل خود اقدام نماید. دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی اقدام به دریافت پاسپورت می نمایند، باید مراحل فوق را انجام دهند و ویزای تحصیلی اخذ نمایند.
- مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ۵ سال، کارشناسی ارشد ۳ سال و دکتری ۵ سال و شش ماه میباشد. براساس مصوبه جدید سازمان امور دانشجویان، مهلت تمدید سنوات اضافه برای دانشجویان بین الملل، فقط تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ مقدور میباشد. پس از آن، طبق مقررات جدید امورکنسولی برای تحصیل در ایران اقدام می گردد. لذا خواهشمند است دانشجویانی که مهلت تمدید اقامت دوره تحصیلی شان بیش از سنوات مجاز است، هر چه زودتر برای فارغ التحصیلی اقدام نمایند.
- پس از اعلام پذیرش در دانشگاه خوارزمی در صورت انصراف/ ترک تحصیل/ انتقال و یا تغییر، می باید پس از تسویه حساب کامل شهریه، نسبت به خروج قطعی از کشور ایران اقدام نماید. پذیرش در دانشگاه جدید، مستلزم بایگانی نمودن کد رهگیری و خروج قطعی می باشد.
- دانشجویان دختر مقیم ایران، می توانند با ارائه مدارک و مستندات مثبته مبنی بر اقامت دایم در ایران، ویزای تحصیلی خود را در کیش دریافت نمایند.
- دانشجوی خارجی شاغل به تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه، در صورت انصراف/ ترک تحصیل/ انتقال و یا تغییر رشته تحصیلی میبایست کل هزینههای سال تحصیلی جاری خود را بطور کامل پرداخت نماید. تغییر رشته، در سال جدید تحصیلی با شهریه جدید و شماره دانشجویی جدید ثبت خواهد شد.
اداره پذیرش و خدمات دانشجویان بین الملل
دفعات مشاهده: 2359 بار |
دفعات چاپ: 60 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر