دستاوردهای چشمگیر نشست با دانشکده علوم دانشگاه المستقبل عراق

 | تاریخ ارسال: 1403/2/18 | 

در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، نشستی آنلاین به همت مرکز روابط بین‌الملل دانشگاه خوارزمی در دفتر ریاست این مرکز برگزار شد.
در این جلسه سرکار خانم دکتر معمار رئیس اداره پذیرش و خدمات دانشجویان بین‌المللی، و آقایان دکتر قاسمی رئیس اداره همکاری‌ها و مشارکت‌های بین‌المللی، دکتر مهاجری رئیس مرکز مطالعات بین‌المللی، دکتر حاجی شریفی معاون آموزشی دانشکده فیزیک، دکتر حیدری عضو هیأت‌علمی انستیتو پلاسما، دکتر حاجی محمدی مدیر گروه شیمی معدنی و نانو  دانشکده شیمی، از طرف دانشگاه خوارزمی، و آقایان دکتر علی عباس زواین، دکتر میثم مقداد، دکتر ریض سلمان، دکتر سمیر بدراوی، دکتر فرات رئیس محترم دانشکده علوم، به نمایندگی از دانشگاه المستقبل حضور داشتند.

 

در ابتدای جلسه دکتر قاسمی، ضمن خیر مقدم به مهمانان و ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلساتی، این تعاملات را برای هر دو طرف سودمند دانستند. در ادامه پیرو مذاکرات فشرده طرفین، نمایندگان عراقی نیز با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر صنایع و دانش در ایران، خواستار تعامل بیشتر دو طرف در زمینه‌های مشترک شدند. شایان توجه است در این نشست موارد زیر مورد توافق طرفین قرار گرفت:

 

۱.مقرر شد دانشگاه خوارزمی امکانات آزمایشگاهی در زمینه‌های مختلف علوم فیزیک و شیمی در اختیار محققان دانشگاه المستقبل قرار دهد. در مقابل قرار شد پژوهشگران این دو دانشگاه در حوزه‌های مذکور به چاپ مقالات مشترک با کیفیت علمی اهتمام ورزند و همچنین توافق گردید دانشگاه المستقبل تمامی هزینه‌های چاپ مقالات Q۱ و Q۲ و  SCOPUS را پرداخت کند.

۲.مقرر شد به درخواست دانشگاه المستقبل مدرسه‌های تابستانی یک هفته‌ای و دو هفته‌ای در ایران برگزار شود و دانشگاه خوارزمی برنامه زمان‌بندی برای برگزاری این دوره‌ها را به طرف عراقی اعلام نماید و دانشگاه المستقبل تمامی هزینه‌های مربوط به این امر را بر عهده بگیرد.

۳.قرار شد دانشگاه خوارزمی دوره‌های آنلاین بلندمدت آموزشی برای ارتقاء کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه المستقبل، با تامین منابع مالی این دوره‌ها از طرف دانشگاه عراقی، برگزار کند.

۴.مقرر شد طی دو ماه آتی (در ماه جولای) هیئت بلندپایه‌ای از دانشگاه المستقبل جهت بازدید از دانشگاه خوارزمی به ایران سفر کند.

 

در پایان رئیس اداره همکاری‌ها و مشارکت‌های بین‌المللی دانشگاه خوارزمی ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین نشست‌هایی به تعمیق هرچه بیشتر روابط علمی و فرهنگی دو کشور ایران و عراق بیانجامد.
 




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 258 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر