نشستی با هدف بررسی ظرفیتها و فرصتهای توسعه همکاریهای علمی و بینالمللی در تاریخ سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ به صورت مجازی میان دانشگاه خوارزمی و دانشگاه آسیای مرکزی (Central Asia University) برگزار شد.
در این نشست که با حضور دکتر طهایی، مدیر مرکز روابط بین الملل؛ دکتر شمس، رئیس اداره همکاری ها و مشارکتهای بین المللی؛ دکتر پرویزی و اردستانی، رئیس و معاون آموزشی پژوهشی و امور بین الملل دانشکده معماری و همچنین، دکتر شکرالله، رئیس دانشکده معماری؛ دکتر شکیب، عضو هیئت علمی دانشگاه آسیای مرکزی؛ دکتر المیرا، مدیر گروه دانشکده معماری؛ دکتر بهزادخان، نایب رئیس دانشکده معماری برگزار شد، طرفین ضمن معرفی توانمندیها، ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه، زمینههای همکاری در حوزههای آموزشی، پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری رویدادهای علمی مشترک و توسعه برنامههای بینالمللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.طرفین ضمن معرفی توانمندیها، ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه، بر اهمیت گسترش تعاملات علمی و بینالمللی در حوزههای مورد علاقه مشترک تأکید کردند. همچنین زمینههای همکاری در حوزههای آموزشی، پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری رویدادهای علمی مشترک و توسعه برنامههای بینالمللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه جلسه، پیشنهاد اولیه دانشگاه خوارزمی برای برگزاری «مدرسه پاییزه بینالمللی معماری» با محوریت ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و معماری کشورهای منطقه مطرح شد. این برنامه با هدف ایجاد بستری برای تبادل دانش، تجربیات علمی و گسترش همکاریهای آموزشی و پژوهشی در حوزه معماری و میراث فرهنگی طراحی شده است.
حاضران در نشست با استقبال از ایدههای مطرحشده، بر ضرورت تداوم رایزنیها و پیگیریهای مشترک برای نهاییسازی زمینههای همکاری تأکید کردند. مقرر شد پس از بررسی پیشنهادهای ارائهشده و انجام هماهنگیهای لازم، اقدامات اجرایی برای توسعه همکاریهای دوجانبه در دستور کار قرار گیرد.
این نشست در راستای سیاستهای دانشگاه خوارزمی در توسعه همکاریهای علمی بینالمللی و گسترش تعاملات دانشگاهی با مؤسسات آموزش عالی معتبر منطقهای و بینالمللی برگزار شد.
|